Cum faci față stresului la locul de muncă

Un ghid simplu de a face față stresului la locul de muncă

De Jacob Shriar

handling stress in the momentLa baza reducerii stresului se află faptul de a fi mai conștient și de a-ți cultiva obiceiuri mai bune în viața ta. Iată câteva sugestii simple care să te ajute să valorifici optim stresul.

Cultivă o mentalitate a dezvoltării

Acesta este fără îndoială cel mai bun sfat pentru reducerea stresului din viața ta. În ceea ce mă privește, este lucrul la consolidarea căruia lucrez cel mai asiduu și cu care mă lupt cel mai mult. Devin foarte sensibil atunci când oamenii îmi critică munca, dar în ultimele două luni am lucrat din greu ca să fiu mai vulnerabil și să privesc feedback-ul/critica ca pe un lucru constructiv. E necesar să îl consideri ca pe o ocazie de a te dezvolta și de a deveni mai bun și nu ca pe o insultă la adresa ta.

Dacă vrei să afli mai multe pe această temă, ți-aș recomanda să citești una din postările de pe blogul meu, intitulată Wht you need to develop a growth mindset (De ce e necesar să cultivi o mentalitate a dezvoltării).

Mărește-ți încrederea

Atunci când o persoană care are o atitudine pozitivă sau este încrezătoare în sine se confruntă cu stresul, ea răspunde mai bine la stres decât cineva care nu are la fel de multă încredere. Dacă îți mărești încrederea, vei fi apt să faci față presiunii situațiilor respective. Mărirea încrederii reclamă timp și efort și are loc datorită unor lucruri precum monologul constructiv, cultivarea unei mentalități a dezvoltării și efectuarea unor lucruri care te fac fericit.

Dacă vrei să afli mai multe despre mărirea încrederii, citește postarea mea intitulată Why confidence is the secret to success (De ce este încrederea secretul succesului).

Dispune de o susținere socială puternică

A avea câteva relații apropiate și trainice cu oameni la care poți apela în timpul situațiilor stresante este o metodă excelentă de a face față mai ușor stresului. Una din metodele cele mai eficiente de reducere a stresului este punerea în libertate în corpul tău a unei substanțe chimice numită oxitocină, iar una dintre cele mai bune căi de a face acest lucru este contactul și sprijinul social.

Fă exerciții fizice

Dacă citești cu regularitate articolele de pe blogul meu, vei observa că menționez în permanență exercițiile fizice, ca pe o metodă de a-ți ameliora sănătatea mintală, răspunsul la stres și calitatea vieții în general. Mai exact, exercițiile ne ajută să răspundem mai bine la amenințarea inițială a stresului. Suntem mai puternici (mental și fizic), fiind deci mai bine echipați pentru a-i face față. Am remarcat că, de când am reînceput să fac exerciții fizice, nivelul meu de stres a scăzut foarte mult. Pur și simplu sunt mai fericit cu viața în general.

Învață să te relaxezi

Este necesar să înveți să te relaxezi și să rămâi calm. Când spun să înveți să te relaxezi, mă refer la lucruri precum:

Acesta e genul de lucruri pe care ai nevoie să le dezvolți ca pe un obicei în viața ta de zi cu zi. Așa cum am spus, stresul va apărea în viața ta, indiferent că îți place sau nu, dar dacă îți poți forma obiceiuri de a te relaxa, vei face mai bine față efectelor stresului.

Ieși să faci o plimbare

Înainte să răspunzi la acel e-mail sau să telefonezi acelei persoane, ridică-te și ieși să faci o plimbare. Nu trebuie să fie lungă sau foarte departe, dar faptul de a te plimba ca să te liniștești este o metodă grozavă de a te elibera de un pic de stres. Știu că ori de câte ori încep să mă simt copleșit sau stresat mă ridic și ies să mă plimb prin clădirea în care lucrez, pur și simplu ca să-mi las mintea să hoinărească. Mă ajută foarte mult să mă liniștesc. Plus că este un mod excelent de a te ridica și a-ți întinde picioarele. Nu este bine să stai toată ziua pe scaun la biroul tău. Așa cum ai remarcat, este mai ușor să vorbești despre aceste lucruri decât să le faci, dar stratagema este să începi la scară mică și să ai o atitudine cu adevărat experimentală. Testează diverse lucruri, pentru a vedea care din ele îți aduc rezultate mai bune sau unde ai putea aduce îmbunătățiri.

Secțiune de articol preluată de pe https://www.officevibe.com/blog/simple-guide-handling-stresswork

Traducere de Ana Nicolai.

Leave a Reply