Deficientele nutriționale, depresia si anxietatea

Deficientele nutriționale pot cauza depresie și anxietate 

De Kat Gal

Suferi de depresie, anxietate sau alte probleme de sănătate mintală?

E posibil să fie din cauza alimentației tale. Deficientele nutriționale pot duce la diverse probleme nu doar în ce privește sănătatatea fizică, dar și cea mentală și emoțională.

Să examinăm alimentele sau substanțele nutritive care ar putea să-ți lipsească și să contribuie la depresie și anxietate.

Dacă ai o alimentație nesănătoasă, plină de alimente de proastă calitate procesate, zaharuri procesate, băuturi carbogazoase și ingrediente artificiale fără prea multe (dacă există vreunul) alimente integrale reale, probabil că alimentația ta are impact asupra dispoziției și stării tale generale de sănătate. În loc să-ți hrănești corpul cu alimente cu adevărat nutritive, vitamine și minerale, tu de fapt îl obstrucționezi cu alimente false care produc inflamatie.

Ești ocupat și este ușor să mananci din mers o ciocolată, chipsuri și mâncare de la fast food. Dar sănătatea ta contează – TU contezi! Alege alimente integrale bazate pe plante: verdețuri, legume, fructe, nuci crude, semințe, cereale integrale.

Dacă ești pe fugă, poți să iei din orice magazin sucuri presate la rece, să alegi niște mâncăruri și salate gata preparate de la un magazin de produse alimentare sănătoase, să mergi la un restaurant vegan sau să comanzi de mâncare de la firme care servesc opțiuni sănătoase. Și o opțiune și mai bună, angajează-te ca în zilele de sâmbătă să faci de mâncare, având astfel totul pregătit pentru săptămâna care vine!

Deficiențe nutriționale obișnuite cu care e posibil să ai de-a face

Deficit de acizi grași omega-3

Dacă în corpul tău există un dezechilibru între acizii grași omega-3 și omega-6, acest lucru îți poate afecta categoric dispoziția. Acizii grași omega-3 sunt cruciali în reducerea inflamației în corp, intensificarea activității cerebrale și susținerea unei dispoziții pozitive. Iar dezechilibrul poate duce la depresie, sindromul ADHD, schizofrenie și tulburare de personalitate borderline.

Pentru a crea în corp un echilibru mai bun, consumă alimente bogate în acizi omega-3, inclusiv semințe de cânepă, de in, de chia și alge marine. Poate ai vrea să ai în vedere o suplimentare cu acizi omega-3 vegani preparați din alge sau varianta animala din ulei de pește de calitate.

Deficit de vitamina D

Vitamina D este crucială, printre alte funcții importante ea fiind absolut necesară în asimilarea fosforului în sistemul circulator, fapt ce este benefic sănătății mentale și fizice. Nu este de mirare că tulburarea afectivă sezonieră apare la atât de multe persoane, producând tristețe și depresie în timpul lunilor mai întunecate din an. Cercetările au arătat că persoanele suferinde de depresie și atacuri de panică au și deficiențe de vitamina D.

Care este cea mai bună cale de a-ți satisface nevoile de vitamina D? Bineînțeles că soarele. Poți găsi totuși vitamina D în diverse surse alimentare, precum spirulina, polenul și ciupercile sălbatice. Luând zilnic 2 lingurițe de pudră proteică completă, îți poți asigura de asemenea circa 50% din necesarul zilnic. Dacă ai deficienta, ar putea fi o idee bună să suplimentezi câtva timp cu picături de vitamina D vegană.

Deficit de vitamina B

Toate vitaminele B sunt extrem de importante pentru sănătatea ta mentală. Vitaminele B sunt responsabile de transformarea hranei în combustibil, ajutând ogranismul să rămână energizat și să repare celulele. Ele joacă un rol crucial în reducerea stresului. Fiecare vitamină B este la fel de importantă și are propriile beneficii specifice, de la prevenirea pierderii memoriei, a migrenelor, la susținerea unei pieli sănătoase și, da, reducerea simptomelor și riscurilor de apariție a depresiei. Deficitul de vitamina B a fost asociat cu depresia și alte tulburări de dispoziție.

Pentru a-ți satisface nevoile de vitamina B, consumă verdețuri cu frunze, semințe, nuci și rădăcinoase. Când e vorba de vitamina B12, suplimentarea este importantă, mai ales pentru cei care sunt vegani, vegetarieni sau ceva apropiat.

Deficit de zinc, acid folic, crom și fier

Nu numai vitaminele sunt importante, ci și mineralele. Spre deosebire de vitamine, mineralele nu pot fi produse de oameni, animale și alte lucruri vii, ci își au sursa în sol. Potrivit cercetărilor făcute, zincul, acidul folic, cromul, fierul și litiul  sunt minerale al căror deficit este asociat depresiei, anxietății, tulburărilor alimentare, schizofreniei și alcoolismului.

Pâinea integrală, fructele proaspete și legumele închise la culoare sunt cea mai bună opțiune pentru asigurarea necesarului acestor minerale.

Deficitul de magneziu

Magneziul este un mineral influent, care nu poate fi produs de organism și care este important pentru relaxare. Deficitul în acest mineral poate duce la anxietate, stres, depresie, agitație și dureri de cap. Deși alimentația bazată pe alimente procesate, consumul de prea multă sare, cafea, zaharuri procesate, de prea mult alcool sau băuturi carbogazoase poate categoric să ducă la deficit de magneziu, dat fiind faptul că solurile sunt atât de sărăcite, chiar dacă ai o alimentație perfect sănătoasă, suplimentarea ți-ar putea aduce beneficii.

Alimente precum algele, verdețurile cu frunze închise la culoare și fasolea tind să fie bogate în magneziu. Din nou, din cauza solului sărăcit, poate dorești să suplimentezi sau să folosești alimente de calitate sau pudre proteice bogate în magneziu.

Deficitul de aminoacizi

Există 12 aminoacizi necesari, care sunt elementele fundamentale ale proteinei. Pe lângă faptul că ajută la dezvoltarea masei musculare, ei ajută și creierul să funcționeze optim. Deficitul de aminoacizi poate duce la depresie, lipsă de concentrare și apatie.

Nucile, semințele, fasolea și polenul sunt surse excelente de aminoacizi.

Dacă suferi de depresie, anxietate sau alte probleme de sănătate mintală, o idee excelentă este să-ți evaluezi alimentația zilnică. În spatele problemelor de sănătate mintală există multe cauze. Istoria ta legată de traumă, influențele exterioare, stilul de viață general, mentalitatea și mulți alți factori pot avea un rol. Nutriția este doar un element, dar ar putea fi veriga care îți lipsește.

Dacă nu suferi de probleme de sănătate mentală, poți avea de asemenea o nutriție sănătoasă pentru a preveni afecțiuni mentale, a-ți eleva dispoziția și a-ți energiza corpul în general.

Iar dacă ai nevoie de ajutor asigură-te că faci apel la un specialist în domeniul sănătății și la suportul prietenilor și familiei.

Despre autoare

Kat Gal este creatoarea lui Long Distance Relationship Help (http://longdistancerelationshiphelp.com/) /Ajutor în relațiile la distanță, pagină de internet care oferă sfaturi, instrumente, inspirație și resurse pentru a crea relații  de succes și fericite, indiferent unde te-ai afla în lume. Ea știe din proprie experiență că iubirea este posibilă în ciuda kilometrilor și că trebuie doar să-ți găsești calea spre ea. Este pasionată de lume și își descoperă supapa creativă ca scriitoare și educatoare. O poți urmări pe pagina ei de internet sau de Facebook.

Sursa articolului: https://www.organifishop.com/blogs/news/nutritional-deficits-that-can-cause-depression-and-anxiety-and-what-to-do-about-them?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=organifi%20shop%20blog&utm_term=article&utm_content=depression%20and%20anxiety

Traducere: Ana Nicolai

Leave a Reply